Frakt, retur og angrerett

Her finner du nyttig informasjon om frakt utsendelser blir håndtert, og vilkårene for retur.

delivery return img

Bestillingsprosessen

Hos Havrand Maritim er vi opptatt av å levere din bestilling raskt og trygt. Se trinnene nedenfor for å lære mer om hvor prosess for utsending.

1. Legg inn din bestilling

delivery img icon 1

2. Du vil få en bekreftelse på e-post

delivery img icon 2

3. Vent på din bestilling, den er på vei.

4. Hent din pakke i posten eller på nærmeste hentested.

delivery img icon 4

Ofte stilte spørsmål

Min forsendelse har ikke ankommet enda, hva gjør jeg?

Hvis pakken din ikke har kommet, anbefaler vi først at du sjekker sporingslenken du mottok i leveringsbekreftelsen

Leverer dere i helger og på helligdager?

I helg og helligdager har ikke Posten normal postgang.

Hva koster frakten?

Vi opererer med en fast fraktpris på 69 kroner for pakke i postkasse, og 129 kr for pakke til hentested. Handler du for over 1 499 kroner, spanderer vi frakten på deg! Vær oppmerksom på at for spesielt tunge eller store varer (som for eksempel kjetting, motorer eller lange båtshaker) kan det tilkomme et eget frakttillegg. Dette vil du i så fall se tydelig i kassen før du betaler.

Sender dere til Svalbard eller Jan Mayen?

Her må du velge hva som gjelder for deg: Alternativ A: Ja, vi sender til Svalbard, men merk at det tilkommer et eget Svalbard-tillegg på frakten, og at MVA blir trukket fra i kassen. Alternativ B: For øyeblikket sender vi dessverre kun til adresser på fastlandet i Norge.

Hvem betaler returfrakten?

Når du benytter deg av angreretten, er det du som kunde som dekker kostnaden for returfrakten. Vi anbefaler at du bruker returetiketten du får gjennom oss, da dette sikrer at pakken er sporbar hele veien tilbake til lageret vårt.

Kostnaden for denne frakten vil bli trukket fra beløpet vi refunderer deg når vi har mottatt varen. Dersom returen derimot skyldes at vi har sendt deg feil vare, eller at det er en reklamasjon på et produkt med feil, dekker vi selvsagt alle fraktkostnader.

Trenger du hjelp?

Til hjelpesenter

Angrerett, retur og fraktvilkår

Vilkår for frakt

Hos Havrand Maritim er vi opptatt av å levere din bestilling raskt og trygt. Nedenfor finner du all nødvendig informasjon om vår fraktprosess. Leveringstid Alle bestillinger sendes fra vårt lager i Norge. Vår normale behandlingstid for en bestilling er 1-3 virkedager. Etter at pakken er sendt, vil Postens eller PostNords leveringstid komme i tillegg. Estimert leveringstid: Postens leveringstid er normalt 1-5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi gjør oppmerksom på at leveringstiden som oppgis i kassen og fra Posten kun er et estimat og ikke en garanti. Maksimal leveringsfrist: I henhold til våre salgsbetingelser forplikter vi oss til å levere varen uten unødig opphold, og senest innen 30 dager etter at bestillingen er mottatt. Fraktkostnader Vi ønsker å tilby våre kunder konkurransedyktige og enkle fraktalternativer. Gratis frakt: Vi tilbyr gratis frakt på alle bestillinger med en verdi over 1499 kr. Faste fraktpriser: For bestillinger under 1499 kr, vil fraktkostnaden beregnes automatisk i kassen. Vi bruker Postens integrerte system for å gi deg en nøyaktig pris basert på vekten og størrelsen på din pakke.

Leveringsmåte og sporing Alle våre pakker sendes med Posten/Bring og i noen tilfeller PostNord. Avhengig av pakkens størrelse og vekt, vil den bli levert enten direkte til din postkasse eller til ditt nærmeste postkontor eller Post i Butikk. Når bestillingen din er pakket og sendt fra oss, vil du motta en e-post med sendingsbekreftelse og et sporingsnummer. Med dette nummeret kan du enkelt spore pakken din på Posten.no. Forsinkelser Selv om vi og Posten gjør vårt ytterste for å levere innenfor estimert tid, kan det oppstå uforutsette situasjoner som medfører forsinkelser. Dette kan for eksempel være knyttet til ekstremvær, stor pågang hos transportør eller andre forhold utenfor vår kontroll. Ved vesentlig forsinkelse har du som kunde rettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven, som beskrevet i våre generelle salgsbetingelser.

Farlig gods På forsendelser med farlig gods, forbeholder vi oss retten til å kunne sende med PostNord om det er nødvendig. Du som kunde bør være oppmerksom på at transporttid på batterier kan være noe lengre med Posten/Bring og PostNord grunnet spesiell håndtering av gods. Uavhentede pakker Pakker som sendes til et hentested, må hentes innen fristen som er oppgitt på hentemeldingen (vanligvis 7 eller 14 dager). Dersom pakken ikke blir hentet og returneres til oss, forbeholder vi oss retten til å belaste kunden med et gebyr for å dekke våre faktiske kostnader for returfrakt og håndtering, i tråd med våre salgsbetingelser.

Retur- og angrerett

Som forbruker har du alltid rett til å angre kjøpet ditt i henhold til angrerettloven. Hos Havrand Maritim tilbyr vi deg en 14 dagers retur- og angrerett fra dagen etter du mottok varen(e). Returadresse: Kartheia 5, 4626 Kristiansand For å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra angrefristen begynner å løpe. Dette varselet kan sendes skriftlig til angrerett@havrand-maritim.no. Vi anbefaler at du bruker angrerettsskjemaet som fulgte med bestillingen på e-post. Det er ditt ansvar å kunne bevise at angreretten er gjort gjeldende innen fristen. Etter at du har varslet oss, må varen sendes tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager fra du ga oss melding om at du ville angre kjøpet.

Du dekker selv de direkte kostnadene ved retur av varen, med mindre annet er avtalt eller vi har unnlatt å informere deg om dette. Du kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå dens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøvingen eller testingen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig for å undersøke varen, kan du imidlertid bli ansvarlig for en eventuell redusert verdi på varen. Vi forplikter oss til å tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi fikk melding om din beslutning om å benytte angreretten. Vi har likevel rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen fra deg, eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varen er sendt tilbake. Angrefristen inkluderer alle kalenderdager, og dersom fristen utløper på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Vær oppmerksom på at angreretten ikke gjelder for avtaler som er unntatt fra angrerett i henhold til angrerettloven. Vi har en saksbehandlingstid på 7 dager for å returnere pengene dine tilbake til deg, dette for å kvalitetsikre. Vi forbeholder oss retten til å tilbakeholde finansielle midler om produktet er brukt på en måte som strider med det som kan forventes, eller at produktet er skadet, inntil forholdet er avklart.

Les mer
chevron down black